Zdravé mlsání pro děti

Děti začínají na mateřském či umělém mléku, které jim plnohodnotně stačí půl roku života a někdy i déle. Poté se začíná přikrmovat zeleninou, masem a později i ovocem. Každé dítě se někdy dostane do doby, kdy chce i něco na chuť, co má rádo a co je třeba i sladké. A co dětem dopřát, abyste nemuseli mít výčitky svědomí?

  1. Ovoce

Nejlepším mlsáním pro malé děti je čerstvé ovoce a zelenina jen tak do ručičky, které jim můžete nabídnout, jakmile umí trochu jíst rukou a jakmile mají třeba první zoubek. Pokud dítě ještě zuby nemá a bojíte se zalknutí, můžete dítěti ovoce dát do síťky, která zabrání tomu aby mu kousek uvízl v krku, a jen si vykouše šťávu z ovoce. Ovoce či zelenina jsou nejvhodnějším pamlskem pro děti.

  1. Sušené ovoce

Skvělým mlsáním pro děti, byť už trochu větší je i sušené ovoce, třeba jablka, hrušky, třešně, brusinky, fíky, datle a tak dále. Volte ovoce nedoslazované, které je nesířené a dopřejete dětem opravdu zdravé mlsání. Další variantou je i ovoce sušené mrazem, které je zdravé a navíc chutná velice podobně tomu klasickému. Navíc je i křupavé a tím pádem spoustě dětem dělá o to větší radost. Můžete jej dát jen tak do ručičky, nebo přidat třeba do jogurtu či do kaše.

borůvky

  1. Domácí výroba

Pokud chcete dítěti dopřát třeba gumové medvídky tak si je jednoduše můžete vyrobit doma. Stejně tak můžete jednoduše upéct medvídky z bábovkového těsta, které osladíte nějakou zdravější variantou, jako je třeba čekankový sirup, popřípadě kokosový cukr, nebo třeba jen čerstvým hodně zralým banánem.

ovoce v misce

Děti nepotřebují na rozdíl od nás nic extra sladkého, nejsou ještě rozmlsané sladkou chutí a tím pádem jim stačí přirozená sladkost, kterou obsahuje ovoce. Vyhněte se různým barevným sladkostem, které se často pro děti vyrábí, aniž by se někdo zamyslel nad tím, zda jsou pro ně vhodné. Obsahují často spoustu barviv a také velké množství cukru.